Міносвіти презентовано революційні умови вступу

Новини, Новини звідусіль

Міністерством освіти і науки підготовлено пропозиції до Умов прийому до вищих навчальних закладів України у 2015 році.
Документом пропонується значна кількість новацій, що можуть бути втілені під час вступної кампанії у наступному році.
Зокрема, Міністерство освіти і науки пропонує відмінити норму про обов’язкове погодження вищими навчальними закладами власних правил прийому з освітнім відомством. Згідно з Проектом умов прийому, правила вступу розроблятимуться вишами та затверджуватимуться вченою радою вищого навчального закладу.
Також пропонується, що правилами прийому кожного вишу буде встановлюватися перелік та кількість сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання для вступу, вага кожного з яких має становити не менше 20 відсотків конкурсного бала; вага середнього бала атестата, що має становити від 0 до 10 відсотків конкурсного бала; вага бала за конкурс творчих або фізичних здібностей (у разі його проведення), що має становити не більш 50 відсотків конкурсного бала. 
Окрім того, пропонується врахувати бали призерам IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів, призерам III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук та/або за успішне закінчення підготовчих курсів вищого навчального закладу на рівні від 0 до 5 відсотків конкурсного бала.
У 2015 році освітнє відомство пропонує розпочати конкурсний відбір вступників 10 липня. Абітурієнти матимуть традиційну можливість подати заяви про вступ як в електронному, так і у паперовому вигляді. Прийом заяв від вступників на денну форму навчання на основі повної загальної середньої освіти закінчується 1 серпня. Прийом заяв та документів від осіб, які для вступу на навчання мають проходити творчі конкурси або вступні екзамени завершиться раніше.
Документом пропонується зберегти формулу оприлюднення рейтингових списків рекомендованих до зарахування вступників, яке відбуватиметься впродовж трьох “хвиль”.
Однією з найбільш очікуваних новацій є запропонована норма щодо обмеження строку дії сертифікату ЗНО. Відповідно до пропозиції МОН вступники у наступному році матимуть право подавати сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання, виданий лише у 2015 році.
Також освітнім відомством вилучено пункт, який дозволяв вступникам, які здобули повну загальну середню освіту у 2007 році або раніше вступати до вишів за результатами вступних іспитів. Відтепер ця категорія абітурієнтів вступатиме до навчальних закладів лише за результатами ЗНО.
Іншим нововведенням, запропонованим Міністерством освіти і науки є надання можливості вищим навчальним закладам самостійно встановлювати мінімальну кількість балів сертифіката, з якою вступник допускається до участі у конкурсі. Тобто скасовується норма щодо мінімального бала результату ЗНО, який дорівнював 124 балам зі звичайних предметів та 140 балам з профільних.
Також пропонується закріпити норму, згідно з якою у разі проведення творчого конкурсу у вищому навчальному закладі будуть зараховуватися бали сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання не менш як з двох предметів.У інших випадках зараховуються бали сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання з трьох або чотирьох предметів. Обов’язковим конкурсним предметом залишається українська мова та література.
Згідно із запропонованими змінами, конкурсний бал абітурієнта розраховуватиметься як підсумкова сума балів вступника за кожен сертифікат, середнього бала документа про повну загальну середню освіту, бала за конкурс творчих або фізичних здібностей (у разі його проведення), інших показників, передбачених умовами прийому, помножена на вагові коефіцієнти, що встановлюватимуть вищі навчальні заклади.
Документ також містить інші умови прийому вступників на навчання за ступенями молодшого бакалавра, бакалавра, магістра. Умови прийому до вищих навчальних закладів мають бути затверджені не пізніше 15 жовтня 2014 року.
Із порівняльною таблицею змін до проекту Умов прийому до ВНЗ у 2015 році можна ознайомитися на офіційному сайті Міністерства освіти і науки.

Переглядів: 449