Освіта Черкащини. Мовою цифр

Новини, Новини звідусіль

На Черкащині 1 вересня 2014 року розпочали навчання 110,3 тис школярів, серед них – 11,8 тис першокласників.
В області налічується 659 загальноосвітніх шкіл, із них функціонує 641. У 18 закладах навчальний процес тимчасово призупинено через брак учнів. Дітей із них підвозитимуть на навчання шкільними автобусами.
Цього року реорганізовано Уманську загальноосвітню школу №10 у медичну гімназію, а Звенигородську загальноосвітню школу-інтернат – у спортивний ліцей.
В області функціонує 693 дошкільні навчальні заклади, з них – 248 НВК. За останні чотири роки в дитячих садках було створено 1731 нове місце. Цифра охоплення дошкільним навчанням сьогодні становить 98,3 відсотка (при всеукраїнському показникові 92,7%). Заплановано у 2014 році створити додатково 500 місць, відновити роботу одного дошкільного навчального закладу, таким чином збільшити кількість дітей у ДНЗ до 98,7 відсотка. 
Щодо загальної середньої освіти, то вона сьогодні переживає етап активного реформування. На Черкащині функціонує 641 загальноосвітній навчальний заклад усіх типів і форм власності з контингентом 108,5 тис учнів, у сільській місцевості – 480 закладів, де навчається 42,4 тис школярів.
Для роботи з обдарованою молоддю діють 15 гімназій, 14 ліцеїв, 3 колегіуми, 30 спеціалізованих шкіл.
В області завершено комп’ютеризацію шкіл, інформатизацію шкільних бібліотек. Завдяки участі в реалізації Національного проекту «Відкритий світ» поставлено 150 одиниць обладнання.
Успішно проведено зовнішнє незалежне оцінювання 2014 року. ЗНО відбулось із чітким дотриманням відповідних нормативно-правових та процедурних вимог і норм, визначених Міністерством освіти і науки України, що і підтвердили 97 представників Громадянської мережі ОПОРА, батьківських комітетів та студентських рад вищих навчальних закладів.
Минулого року велику увагу було звернено на позашкільну освіту. Перед освітянами стояло завдання надати поштовх для розвитку системи позашкільної освіти, модернізувати мережу закладів та охопити позаш¬кільною освітою у 2013 році 50 % школярів, у 2014 – 70 %. Це виявилося непросто, бо в 2010 році було охоплено лише 30,6 відсотка дітей. У результаті проведеної роботи учні здобули 4 734 нагороди на обласних, всеукраїн¬ських та міжнародних конкурсах і змаганнях, що на 1 019 більше, ніж у минулому навчальному році. 111 учнівським творчим колективам присвоєно чи підтверджено почесне звання «Зразковий художній колектив».
Важливе значення для покращення та збереження здоров’я дітей відіграє повноцінне, безпечне та якісне харчування. На сьогоднішній день усі учні 1–4 класів та категорійні діти забезпечені гарячим харчуванням за бюджетні кошти, а учні 5 – 11 класів – за батьківську плату (всього 84,6 відсотка учнів).
Діти-школярі за останні роки почали хворіти набагато частіше. Такі результати аналізу особливостей шкільних хвороб надало МОЗ України. Кількість здорових дітей за цей час зменшилася практично на третину.
Перше місце за частотою захворювань належить органам травлення.
Друге – органам дихання.
Третє місце вперше за 5 років зайняли хвороби ока та придаткового апарату.
Четверте і п’яте місця поділяють захворювання опорно-рухового апарату та ендокринної системи.
За оцінками психологів, на успішність дитини у школі впливає 200 факторів. Фактором номер один називають швидкість й усвідомленість читання.
Досвідчені вчителі відзначають: у 6-8-х класах успішно встигаючими в основному були ті, хто наприкінці початкового навчання читав 130 – 170 слів за хвилину, учнями із середнім рівнем навчальних досягнень – 100 – 140 слів за хвилину, а з низьким – 80 – 90 слів за хвилину.
При низькій швидкості читання учню старшої школи і 24-х годин не вистачить, щоби прочитати все з домашнього завдання. Таким чином, він приречений на низький рівень успішності. Швидко читають зазвичай ті учні, які читають багато. У процесі читання вдосконалюються оперативна пам’ять і стійкість уваги. Від цих двох показників залежить розумова працездатність.

ЦИФРИ
Хто навчає наших дітей?
У навчальних закладах області працювали 19 799 педагогічних працівників. Серед них – 54 Заслужених вчителів та Заслужених працівників освіти України, 652 педагоги нагороджені нагрудним знаком «Відмінник освіти України». 7,2 відсоткам присвоєні педагогічні звання «вчитель-методист», 12 % – «старший вчитель», 39% – мають вищу та першу кваліфікаційні категорії. Такий кадровий потенціал освіти Черкащини може забезпечити виконання поставлених завдань Урядом, Міністерством, суспільством.

Чого навчили?
12 місце. у Топ-50 «Найкращі школи України» – Черкаський фізико-математичний ліцей.
52 учні Черкащини (або 53% із них) стали переможцями ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад у минулому навчальному році.
2 місце в Україні серед 19 тисяч шкіл за результатами ЗНО зайняв Черкаський фізико-математичний ліцей.
200 балів з англійської мови (за результатами ЗНО) отримали Анна Донець із гуманітарно-правового ліцею і Дмитро Мельниченко із гімназії № 31.

Переглядів: 218