14 березня одинадцятикласники на інтегрованому уроці художньої культури та української літератури разом з вчителями Прядко М.А. та Українець І.К. з нагоди 204-ї річниці від дня народження Великого Кобзаря досліджували мистецьку спадщину Т.Г.Шевченка – твори живопису і графіки, що їх виконав Шевченко в різній техніці протягом всього свого життя.
Відомо, щj збереглося 835 творів,що дійшли до нашого часу в оригіналах і частково в гравюрах на металі і дереві, а також у копіях,що їх виконали художники ще за життя Шевченка. Уявлення про мистецьку спадщину художника доповнюють дані про понад 270 втрачених і досі не знайдених робіт. Шевченко створив галерею портретів. Серед них портрет поміщика П.В. Енгельгардта, портрети жінок, своїх друзів-однодумців, та невідомих людей. Він створив 30 малярських та графічних автопортретів. Від романтичного юнака ( 1840р.) до збагаченої досвідом, але вже хворої, виснаженої людини (1861р.). До власних зображень художник звертається протягом усього життя. Останній автопортрет – у шапці й кожусі, створений за фотографією А. Деньєра, дає узагальнений образ портретованого. Твір вражає глибиною і цілісністю характеристики. Недаремно сучасники поета вважали його найвдалішим і найбільш схожим з усіх прижиттєвих зображень Шевченка. І вже традиційно лунало Тарасове слово . Тож слово і мистецька творчість Поета-Пророка є підтвердженням нашої національної повноцінності.
За матеріалами Українець І.К.