
Цікаво та змістовно пройшли дні у пришкільному таборі “Нова енергія”. А як саме проходили дні таборування нам надала інформацію керівник табору Світлана Кошмай. Тож пригадаймо, як це було…
День перший. День відкриття табору «Нова енергія»
Цього дня учасники табору з кожного загону придумали назву та девіз свого загону. Також розмалювали смайлики свого настрою під час табірної зміни.
Загін 5-А класу – «Батарейки»
Загін 5-Б класу – «Веселка»
Загін 6-8 класів – «Блискавка»
Безпека – понад усе!
Інспектор служби освітньої безпеки Анастасія Фіалковська провела практичні заняття з учасниками табору про правила дорожнього руху та безпечний шлях до та зі школи. Практичні заняття з безпечного переходу через дорогу з дотриманням правил переходу вулиці, дороги у місцях з обмеженою оглядовістю та повторили знаки дорожнього руху, поглибили знання про пішохідний перехід та штучну дорожню нерівність, яку всі звикли називати “лежачий поліцейський”.
День другий. День енергії спілкування рідною та іноземною мовами.
Учні 5-х класів взяли участь в інтерактивному занятті, присвяченому темі прав людини, демократії та верховенства права. Маленькі європейці з цікавістю дізнавались про Хартію основних прав ЄС, обговорювали ситуації з повсякденного життя, вчилися розпізнавати справедливість і повагу у стосунках з іншими. Грали в рольові ігри, працювали в групах, обирали справедливі рішення і на завершення — перевірили свої знання у веселому Kahoot-квізі! Діти не тільки вивчили нові поняття, а й відчули, що бути частиною Європи — це повага, рівність і відповідальність.
Учасники табору взяли участь у психологічних заняттях з елементами тренінгу, направлених на підвищення стресостійкості та розвиток творчих здібностей дітей. Учні працювали над опануванням ресурсних психологічних технік, що навчають нас долати негативні емоційні стани, пов’язані з подіями війни, а також використовувати їх у всіх сферах нашого життя, пов’язаних з підвищенням рівня стресу та тривожності.
День третій. День енергії чисел та простору
На занятті з географії учнів чекала захоплива подорож в далеку країну, але для того, щоб туди потрапити потрібно було відгадати, що це за країна. Учасники табору мали змогу попрактикуватися в декодуванні слів, які були написані за допомогою абетки Морзе. Тільки відгадавши слова та зрозумівши з якою країною вони асоціюються, учні змогли відправитись у віртуальну подорож до чудової країни де сходить сонце – Японії. На завершення подорожі кожен зміг попрактикуватися в мистецтві написання японських ієрогліфів. Діти японською писали слова “дружба”, “мир”, “перемога”, “Україна”.
На заняттях з математики учасники загонів «Батарейка» та «Веселка» дізналися про стрічку Мебіуса, міжнародний символ переробки відходів, а також часто використовується як символ у науці, мистецтві та дизайні, та її надзвичайні можливості.
Учасники загону «Блискавка» грали у математичну гру «Хто хоче стати математиком?» Щоби дістатися фіналу учасникам гри потрібно було продемонструвати знання з математики, прислухатися до своєї інтуїції, пригадати факти з історії математики та про відомих математиків та розв’язати задачі практичного змісту. Найкращі результати показали Літовченко Гліб та Палубінський Артем.
День четвертий. День енергії довкілля
5 червня відзначають Всесвітній день охорони довкілля. Учасники табору провели цей день в шкільному природному середовищі. Обговорили чим є довкілля для кожного з нас. Ознайомилися скільки води витрачає людина, на вирощування рослин та тварин, щоб ми мали смачні продукти харчування, та як зменшити ці витрати води. Поласували смачними бутербродами. Порахували скільки кілограмів рослин та тварин забезпечили на сьогодні нашу їжу. Обговорили, що кожен може зробити для охорони довкілля. Виготовили тематичні листівки.
Учасники табору не лише весело проводили час, а й долучалися до творчих та патріотичних активностей. Однією з таких став майстерклас із виготовлення патріотичних браслетів у жовто-блакитних кольорах — кольорах нашого стяга, що символізують мирне небо та золоту ниву України. 💛💙 Під час майстеркласу діти власноруч плели браслети, вкладаючи у кожен вузлик свою любов до Батьківщини, повагу до її символів та віру в перемогу. Створення цього патріотичного браслету не просто ручна робота, а емоційна, душевна праця, яка об’єднала учнів навколо важливих цінностей. Така активність сприяла формуванню національної свідомості, дала можливість проявити креативність, посидючість і взаємодопомогу, подарувала відчуття єдності та гордості за те, що ми — українці.
День п ‘ятий. День енергії інтелекту
Цей день у таборі був присвячений інтелектуальним іграм та штучному інтелекту.
Інтелектуальні ігри мають велике значення для розвитку особистості та навчання. Вони допомагають розвивати критичне мислення, покращують пам’ять та увагу, а також сприяють соціальним навичкам. Крім того, інтелектуальні ігри стимулюють творчу активність, розширюють світогляд та допомагають у самопізнанні. Учасники табору спробували себе у складанні кубика Рубіка, японських головоломок, рендзю та інших іграх.
На заняттях з інформатики учасники табору ознайомилися з можливостями генеративного ШІ. Цей тип ШІ здатен створювати новий контент, наприклад, текст, зображення, музику, відео. Тож учасники табору познайомилися з сервісами ШІ, які можна використати для створення зображень, спробували себе у створенні зображень за допомогою ШІ та провели роботу з редагування зображень за допомогою ШІ.
День шостий. День енергії слова
Учасники табору поринули у країну Української мови.
В ігровій формі поглибили свої знання про національні державні та народні символи, зробивши зупинку на станції «Народна скарбничка», на мить стали поетами та мандрували Лексикологією та Фразеологією.
День сьомий. День енергії здорового харчування
Заняття, які проходили цього дня допомогли дітям краще зрозуміти важливість здорового харчування. Розпочали ми з теоретичної частини: поговорили про те, що таке здорове харчування, чому важливо правильно харчуватись та які продукти потрібно обов’язково включати в наш раціон. Особливу увагу приділили “Тарілці здорового харчування” — це простий, але ефективний спосіб для того, щоб раціон був збалансованим.
Учасники табору були поділені на дві команди за допомогою жеребкування. Кожна команда мала створити свою “тарілку здорового харчування”. Одна команда працювала з пластиліном, створюючи мініатюрні фігурки продуктів, а інша працювала з папером. Вони вирізали та склеювали елементи. Звісно, дітям було дуже цікаво і весело працювати в команді та проявляти свою креативність! Це заняття стало чудовою нагодою не лише поговорити про правильне харчування, але й на практиці побачити, як правильно комбінувати продукти для здоров’я. В кінці діти поділились враженнями та переконались, як важливо харчуватись збалансовано!
День восьмий. День енергії перетворень (як фізичних, так і соціальних 😊)
Заняття з фізики було присвячене захопливому світу балансу та рівноваги. Учні мали змогу не лише вивчити фізичні принципи, а й створити власні інтерактивні іграшки. Метою заняття було практичне застосування знань про центр мас та умови рівноваги тіл. Учасники табору працювали над двома основними проєктами: «Балансуючі Фігури» та «Циркові Акробати-Балансири».
Заняття для учасників загону «Блискавка» було присвячене експериментальному визначенню центру мас плоскої фігури, а саме — карти України. Метою було не лише знайти цю важливу точку, а й продемонструвати її значення для рівноваги тіл наочним способом. Заняття було надзвичайно корисним, адже діти не просто запам’ятали визначення центру мас, а й змогли його практично визначити, власноруч створивши модель і перевіривши її властивості. Це сприяло глибшому розумінню теми рівноваги тіл.
Під час занять “Право-історія” учасники табору об’єднавшись у команди, створили детективні агентства, які проходили випробування: складання історичних пазлів, конкурс на увагу, на розпізнавання запаху, слідів тварин, розгадування детективних загадок. Найкраще агентство отримало “сертифікат”.
День дев’ятий. День ментального здоров’я
Цього дня учасники табору брали участь у вікторині з конкурсами:
- чиї плоди
- відгадай птаха
- склади ланцюг живлення.
А також проводили цікаві хімічні досліди з використанням звичних для них речовин:
- Зникаючі чорнила
- Мильні кульки
- Змії фараона
- Вулкан
- Лавова лампа
- Виготовлення антистресового слайму.
Також цього дня Черкаський обласний клуб службового собаківництва товариства сприянню обороні України провів сеанс каністерапії. Задоволення від спілкування з чотирилапими друзями отримали всі.
А ще під керівництвом соціального педагога школи Світлани Фесун тренували вміння працювати в команді, відстоювати свою думку, брати на себе відповідальність.
І щодня: заняття спортом, естафети, веселі конкурси, ігри та змагання.
День десятий (останній). День енергії табірної спільноти
Цього дня учасники розгадували ребуси, вгадували мелодію, робили оригінальні фото, сортували предмети, шукали зображення тварин, знімали відео, відгадували загадки, змагалися у спритності та швидкості реакції.
Після всіх занять, тренувань, ігор, конкурсів, розваг… урочисте закриття табірної зміни. Учні та вчителі подякували один одному за плідну співпрацю та побажали хорошого літнього відпочинку.
А ще діти отримали сертифікати учасників табору та солодощі для відновлення витраченої енергії.
Побачити світлини з табору можна ТУТ
